25 februari 2011

Vreemd dat powerdressing werkt

link
De mening van consultants zal serieuzer genomen worden als zij in een blitse auto rijden en het perfecte pak aanhebben. Dat is de conclusie van het proefschrift ‘Let Me Give You a Piece of Advice - Empirical Papers about Advice Taking in Marketing’ van Stefanie Tzioti van de Erasmus Universiteit.

Ik ga er maar even vanuit dat het onderzoek klopt. Ik ga over een tijdje ook voor mezelf beginnen en misschien moet ik er dan ook aan geloven. Strak kantoorpakje, een stel goeie hakken en mijn oude Opel Corsa moet het veld ruimen. Hmmm het voelt als mezelf verloochenen want dat ben ik niet, ik ben geen kantoortuttenpakje, ik ben geen BMslee-type.

Stel nou dat ik een computerexpert zou inhuren voor mijn bedrijf en die persoon komt aanrijden in een mooiere auto dan ik zelf heb, dan bekruipt mij het idee dat ik die persoon teveel betaal en dat hij mij aan het oplichten is.

Nou, ik ben er nog niet uit of ik mijn kantoortuttenpakje al ga aanschaffen, eerst maar eens heel goed worden in mijn vak. Ik geloof niet dat het pakje alleen een goede uitwerking zal hebben, je moet toch ook echt iets zinnigs uitkramen anders prikt men er vroeg of laat echt wel doorheen.


bron voor inspriratie voor dit artikel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten