25 februari 2011

Richting aangeven op rotonde, 4 ergernissen per dag

Even een kleine ergernis van me afschrijven..... Is het wereldschokkend? nee niet echt maar het is elke dag goed voor een stuk of 4 erger-momentjes. Ik moet elke dag als ik naar mijn werk ga over 6 rotondes, en ik sta er elke dag van te kijken dat vrijwel niemand richting aangeeft als hij afslaat. Ik sta daar dan te wachten op mijn kans om de rotonde op te rijden en moet er van uitgaan dat die auto niet afslaat want....hij geeft geen richting aan. 90 % slaat wel af want rechtdoor is naar een vrij kansloos industrieterrein. Toch neem ik het risico liever niet, 10 % kans op een botsing is mij te link.

Het gekke is dat al die auto's die al op de rotonde zitten vrijwel zeker ook hebben staan wachten op hun kans, en dat die bestuurder ook een paar keer heeft gedacht, ja jemig, geef even richting aan, dan had ik al kunnen optrekken. 2 seconden later lijkt die ergernis alweer weg want ze doen exact hetzelfde. Ik snap dat niet. Hoe moeilijk is het om even dat pookje naast je stuur een tikje te geven? Dus lieve automobilisten, laten we met zijn allen die ergermomentjes reduceren tot 0. Geef dat pookje een tikje als je afslaat.

Zo dat lucht op. En voor de critici: ja, de tijdwinst zal rond de 15 seconden zijn op het traject naar mijn werk maar aan de andere kant, nu maken we ons druk over onbelangrijke zaken, als we die nou heel simpel wegnemen hebben we meer tijd om ons druk te maken over de dingen die er wel echt toe doen.

Sta ik alleen? ik dacht het niet, Jack van Gelder maakt zich er ook druk om. Nou weet ik dat hij vlak bij mij woont en we hebben het dus waarschijnlijk over dezelfde rotonde. Jack: ik ben het met je eens en laten we samen strijden voor beter rotonderijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten