13 februari 2011

Fietsen 18,7 bitterballen per uur

Help, mijn spijkerbroeken krimpen de laatste tijd. De broek die altijd zo lekker zat doet nu een beetje pijn in mijn zij. De laatste maanden heb ik er een bourgondische levensstijl op nagehouden en er zijn een paar kilo's bijgekomen. Tijd voor actie want voor je het weet is het weer voorjaar.

Enige research levert tips op als neem een appel 's avonds als je trek krijgt. Ja lekker, daar heb ik op dat moment helemaal geen trek in! Een andere tip die ik las was ga meer fietsen. Daar kan ik wel wat mee. Ik pak voor vanalles nog altijd de auto en dat is niet goed voor de lijn en ook niet voor mijn banksaldo en ook niet voor het milieu.

Volgens deze site zou ik per uur met mijn vette lijf van 82 kilo wel 656 kcal verbruiken per uur. Ik moet dan wel 20 km per uur rijden maar dat lijkt me een vrij normaal tempo. Op de site van het voedingscentrum staat dat een bitterbal 35 kcal bevat. Fietsen gaat dus voor mij 18.7 bitterballen per uur. Dat lijkt me vrij veel. Ergens heb ik denk ik een rekenfout gemaakt. Zo niet, dan fiets ik morgen naar mijn werk (heen en terug samen iets meer dan een uur) en neem ik 's avonds een portie van 6 bitterballen voor de tv, dan val ik toch nog 12 bitterballen af haha. Lijkt me veel leuker dan een serieus dieet. Ik vrees dat de werkelijkheid anders in elkaar zit. Sonja Bakker staat vast al klaar met haar boek me eens goed de waarheid te vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten