13 februari 2011

De bloemetjes buiten zetten

Laten we de steden komend jaar eens pimpen. Niet met grafitti maar met bloemen. Zo'n zakje kost ongeveer 90 cent als je mazzel hebt. Dan heb je wel zaad voor heel veel bloemetjes. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk gaaf als we braakliggende bouwterreinen, de stukjes grond voor je gevel voorzien van een mooie bos met bloemen. Op sommige rotondes staat het in het voorjaar al vol met narcissen en ik geniet daar echt wel van.

Ik ben van plan om de volgende keer dat ik in een tuincentrum ben zo'n zakje mee te nemen en die ergens in de stad te gaan planten. Ik weet een bouwterrein vlak naast de weg waar heel veel mensen langskomen en daar zou het echt prachtig staan denk ik zo. De bouw van wat het ook moet worden in de toekomst ligt al bijna een jaar stil dus ik denk niet dat er iemand last van heeft. De vraag is dus: Wie doet er met me mee?

De laatste tijd is er ook veel aandacht voor de bijensterfte. Ze hebben het moeilijk, onze mini-honingfabriekjes. Zij zouden het ook waarderen als we iets meer bloemen zouden hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten