3 maart 2011

Vandaag kunstwerk opgegeten

Wim T. Schippers moet zich echt een breuk lachen, hij heeft aan museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam een concept verkocht: een vloer van pindakaas. Het ontwerp is van 1962 dus echt nieuw is het niet. Wel geinig dat je zelfs een vloer van pindakaas kan verkopen. Als de kunstenaar zegt dat het kunst is, dan is het kunst. Het zal niet moeilijk zijn om een sponsor te vinden voor dit project.

Je kan er natuurlijk alles van vinden, dat is toch geen kunst, dat kan mijn kind van 4 ook etc. Ik moet er vooral om lachen en dat is goed, dat kan een doel zijn en dan is het doel bereikt. Hoe kom je zover dat iemand het ook echt van je koopt, dat is ook een kunst, en dat kan je kind van 4 dan weer niet.

Anyway, Wim T. Schippers kan al eeuwen niet veel fout doen bij mij, hij is tenslotte de stem van Ernie. Ook deze actie is wel weer heel erg leuk. Het meest heb ik van Wim T. Schippers genoten tijdens de vroegere wetenschapskwis: een introductie van professor doctor hoogleraar Huppeldepup. De man wil wat moois vertellen over zijn vakgebied, maar gaat een beetje te ver door in de details...Schippers: "bijzonder interessant, maar gaat u verder" Die heb ik nog vaak van hem gejat.

Zo, tijd voor een boterhammetjes met een kunstwerk erop. Kunst? ja, omdat ik het zeg ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten