20 februari 2011

Plakband in de keukenla

Soms krijg je wel eens tips waarvan je denkt: dat ik daar zelf niet op ben gekomen. Er is er een die wil delen: leg een plakbandapparaatje in je keukenla.

Ik gooi elke maand kilo's eten weg omdat het pakje/zakje waarin het in zit niet goed dicht kan nadat je het open hebt gemaakt. Chips, koekjes, maar vooral vleeswaren, kaas, toastjes, noem maar op. Vooral de goedkope verpakkingen zijn een drama. Goedkope plakjes kaas zitten in alleen maar een plastic hoesje. Je krijgt het alleen maar open met een schaar en eenmaal open.... juist, binnen 2 dagen zijn de randjes al hard en dat was niet de bedoeling van jonge kaas. Ook vleeswaren heb je in zulke pakjes, na 2 dagen gaan de randjes al omkrullen maar die salami kan echt wel langer dan 2 dagen goed blijven in de koelkast. De oplossing is simpel, gewoon dichtplakken met plakband. Werkt super voor mij. Ik heb voor zakjes ook wel van die speciale knijpers maar dat werkt dan weer niet bij die potjes kwark en yoghurt met zo'n metalen deksel, die gaat ook altijd weer omhoog krullen. Er zijn natuurlijk ook van die dozen te koop waar alles goed in blijft maar die zijn ook niet echt handig.... een enorme vleeswarendoos met alleen een paar plakjes ham erin neemt wel veel ruimte in. Een bewaardoos voor de muesli is wel heel groot als je maar een klein zakje hebt en die is al bijna op. Voor mij is de plakband tip echt ideaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten