8 februari 2011

adverteren op niet bestaand bord in de eredivisie

Amsterdam ArenaImage by javinovo via FlickrWeer zoiets moois, een reclamebord naast het doel bij Studio Sport. Ik ben vast niet de eerste die even zijn hart heeft vastgehouden als Suarez weer eens een buiteling maakte naast het doel van de tegenstander. Hij valt toch al zo vaak en dan tegen zo'n bord aan botsen lijkt me geen pretje. Toch wisten de kaboutertjes in de Amsterdam Arena het bord steeds net op tijd weg te halen. Knap hoor.

Het bord is er natuurlijk niet echt, het is virtuele reclame. Je kan dus tegenwoordig een reclamebord kopen in een stadion, je kan er flink voor betalen, en je kan het in het stadion aan niemand laten zien. Alleen thuis, als je met je zak chips klaar zit voor de samenvattingen kan je hem zien.

Zondagmiddag... ik neem een van mijn klanten mee naar het stadion, beetje netwerken kan geen kwaad, zelfs in het weekend. Ik heb een mooie plaats in het stadion. Mijn klant vraagt of ik een echte Ajax-fan ben. Ja, antwoord ik, maar er zit natuurlijk ook een zakenlijk belang bij. Ik heb hier een reclamebord staan, naast het doel. Mijn klant kijkt me verbaast aan... oh dat wist ik niet. Waar staat dat bord dan? Nu gaat het lastig worden.... Ik leg uit dat het bord naast de doelpaal staat, aan de kant waar Stekelenburg nu staat. Ik zie hem niet hoor, zegt mijn klant. Ik leg hem uit dat ik adverteer op een niet-bestaand bord maar dat hij hem vanavond wel op tv kan zien. Hij blijft glazig kijken en mompelt nog iets van "die factuur van jou die ik elke maand krijg, is die ook virtueel?"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten