15 februari 2011

Vrouwen in World of Warcraft beter af

Als vrouw ben je beter af in World of Warcraft. Dat is in ieder geval het gevoel wat ik krijg de laatste maanden. Ik speel het spel wow al een paar jaar en heb toevallig toen ik begon een character aangemaakt zonder te weten waar ik aan begon. Het werd een mannelijke human warrior. Het is een echte tank. De keuze was hierop gevallen omdat het de eerste optie was die ik tegenkwam die er niet afschuwelijk uitzag. Dat je bij het aanmaken van een char het geslacht kan kiezen had ik even gemist. Afijn, ik spelen, spelen, spelen. Het is echt een leuk spel, ja ook voor vrouwen. Op enig moment ga je dungeons spelen met een groepje die je niet kent en dan gaat het los, je wil niet weten welke scheldkannonades ik soms over me heen krijg in wow, vooral als tank moet je het soms bezuren lijkt wel. Ik was dat gedoe met puberende tieners helemaal zal dus ik speelde alleen nog maar met mensen uit mijn guild, dan heb je dat gelazer niet.

Een paar weken geleden vond ik het tijd voor een nieuwe character. Inmiddels ben ik een stuk wijzer geworden en heb ik een bewuste keuze gemaakt: een human priest deze keer (healer) het is dus compleet het omgekeerde en deze keer heb ik wel gewoon een vrouwtje gekozen. Het spel is er leuker door geworden want ik heb gemerkt dat als ik nu een foutje maak als ik toch weer eens in een onbekende groep speel (PUG Pick Up Group) de opmerkingen een stuk milder zijn, nu is het np (no problem), shit happens. Ik denk dat dat komt doordat ik nu een vrouw heb gekozen, ik kan me niet voorstellen dat ineens al die puberende rotjochies zijn verworden tot gezellige brave burgers. Kortom: ik maak nooit meer een mannetje in wow. Ben jij man en baal je er ook van dat je steeds van die nare rotjochies treft in je dungeon groep, maak gewoon ook een vrouw aan. Je zal zien dat het een stuk prettiger is.




3 opmerkingen:

  1. Het is niet zozeer dat het puber jochies zijn, maar ook veel volwassen mannen die tegenover andere mannen zich anders gedragen. Als vrouw zijnde kun je daar gebruik van maken. Zie het maar weer als het zwak voor de vrouw van de man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, ik herken het. Ik ben zelf een vrouw (nouja, vrouw, meisje, wat is het op je 17e?) en mijn main is een mannelijke worgen priest. Zijn vrouwelijke rivale en tevens mijn main-horde-alt Selinor de blood elf rogue brengt het er een stuk beter vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. juist hunter is de best klassen die je kan nemen omdatje een huisdier hebt die met je mee leveled en je kan gewoon andere dieren besturen

    BeantwoordenVerwijderen